Cand limba romana se intrepatrunde cu ipocrizia


Am avut o zi plina, o saptamana plina si va fi o luna plina de la inceput pana la sfarsit.

In scurtele momente de pauza citesc bloguri , ziare cam tot ce mi se pare interesant.

Dar…de unde pana unde.In primul rand ma iau de jurnalisti.Execrabil.Degeaba articolul este interesant daca gasesc cel putin trei greseli gramaticale si nu mai vorbesc de cele de ortografie.Si nu, nu citesc Libertatea .

Romgleza in presa si pe facebook.Am uitat cum se zice la consultanta. Se zice „consulting”, evident orice titlu de post se termina fie in officer, manager, care, solution.Si nu glumesc.De unde pana unde?

Pai, am luat site-ul bestjobs ieri, cautand ceva pentru un prieten si am gasit cel putin trei posturi cu urmatoarele titluri: Customer service officer, call center operator,office manager.Adica jobul e platit cu 7 milioane, dar esti office manager, nu esti secretara sau asistent birou sau ma rog orice traducere viabila.Esti manager, ce mama ma-sii.

Nu intru in detalii, nu are rost.

Dar evident m-am saturat sa vad limba romana schimonosita.Mi-e greu cateodata pentru ca traiesc intr-o tara unde 90% vorbesc engleza.Imi scapa cuvinte, dar ma opresc, gandesc si vorbesc.Romaneste.Corect.Si cu intonatie.

Dar cel mai rau ma doare cand engleza din romgleza se transforma intr-o limba stalcita cu accent rusesc si ortografie fonetica.Exemple nu dau, dar am un cutit rasucit in inima, Eminescu si Shakespeare  se rasucesc in mormant, iar DEX-ul si Oxford dictionary sunt folosite la curatat cartofi si batut snitele.

Tot asa popor roman.

Si ca sa inchei in dulcele stil clasic:”I’m just Mad going to insanity.”

Lasă un răspuns

