Romania,stai ca vin


Sambata vin acasa,la Bucuresti;Sa ne intelegem.Nu stau mult, dupa cum le ziceam unor prieteni.Nu stau, ca-mi sta norocul.

Pe premiza asta am avut numai de castigat.Intlanire cu clientii?Sigura ca da,cu lista de obiectiva memorata pe de rost.Iesit cu prietenii,da, dar nu m-am intins niciodata,mai mult de cateva ore.Dupa vreo doua ore, parca am mancarici.Mai trebuie sa fac si altceva.

Acasa aplic solutia pe care mi-a dat-o tata, ce stia si el de la bunica.Cand intri in orice camera la tine acasa, fa ceva.Spala un pahar lasat aiurea,sterge mobila de praf, intri la baie?Un buretel si ai sters chiuveta.Recunosc in felul asta rareori trebuie sa fac cu adevarat acel monstru de curatenie de primavara ,unde chipurile dai toata casa cu curu’n sus, ca nah tre sa fie casa curata de Paste.A mea e curata tot timpul.Sac.

Singurele dati cand nu aplic chestia cu timpul este cand prind vreo carte buna  sau cand lucrez la diverse strategii.Atunci sunt atat de prinsa incat efectiv cand termin, exclam:uite cat e ceasul .

Sau cand sunt bolnava cu adevarat.Atunci zac in pat si astept sa treaca timpul pana ma simt mai bine sa…ghiciti ce?Sa mai lucrez cate ceva.Mi-aduc aminte cand mi-am luat medical vreo 3 zile dupa vreo 8 ani de munca, tot ma mancau degetele de la tastatura sa verific mailul de serviciu.Sau facebook,sau mess.Sau sa vad ce mai face matusa sau nasa.Tot sa fac ceva.Sa mai dau un telefon la asigurari, sa verific extrasul de cont de la banca.Sa fac curat in sifonier,sa tund cainele,sa fac comparatia la asigurare la masina, sa verific facturile, sa fac bugetele casnice, sa tai de pe to do list,sa fac cerecetare pe net, sa…sa.Si le-am facut.Incet, cu grija si pe rand.Si imi sunam prietena cea mai buna si incepeam fraza cu: Mi-a venit o idee.Si ea imi raspundea: Nu e de bine , ca tu le si aplici.

Acum sunt prinsa si cu mintile imprastiate.Vin spre casa.Bagajul e pe jumatate facut, mai am cate ceva de cumparat.Tre spal, sa calc, sa fac calcule.Sa am grija sa nu depasesc kg la bagaje.Sa fac handover la munca.Sa nu uit ceva.Sa-mi adun mintile.

Sunt curioasa cum o sa fie.Daca despartirea a fost dureroasa, cum va fi revenirea?

Dupa o iarna la plus zece grade si pantofiori perfecti, revin la minunatele plaiuri mioritice gri.Sa inchiriez masina nu are rost ca oricum nu se poate circula.O sa vedem cum ma cert cu taxiurile.Poate le dedic un articol.

Astept sa vad ghiolbanii si marlanii in Schiphol cu destinatia Bucuresti.Sa ma prefac ca nu inteleg si sa rad pe dinauntru.Sa vad pitizpoancele tarandu-si plasele din duty-free si ghiolbanii vorbind tare in fumoar la telefon.Din nou sa stie lumea ca ei sunt importanti:Aloo,Gigele ?Ce faci, bah?Sunt la Schiphol(pronuntand sh din romana ).Da bah ,vin acasa acuma,poate iesim la o citirica..bine bah ,hai pa.Si acum vine faza cea mai tare.Mai da inca cinci telefoane, cu acelasi subiect.E expediat la greu,nimanui nu-i pasa ca el a fost  la Amsterdam si a fumat niste iarba.

Eu romanca cu bun simt tac, prefer sa nu ma bag in seama.

Intotdeauna sunt fascinata de romani in aeroporturi.Ma holbez la ei ca la niste salbatici care abia acum descopera roata.

Pisi in aeroport in Otopeni , plange: Auzi , ma sa ma puna pe mine sa ma descalt…daca ar sti saraca piti ca daca-i superi pe americani te cauta si-n fund …la propriu.

Ma fascineaza si personalul romanesc din aeroport.In primul rand ei nu saluta.Salut eu,desi sunt o doamna si ei in serviciul nostru.Buna seara,le zic,se uita crunt , ca la un terorist ,vezi doamne sa ma impresioneze.Poate clachez sau nu.

La bagaje: toti calare peste gramada.Mai  au un pic si te calca in picioare.Cei care stau in urma sunt evident cei care nu sunt romani.

Se holbeaza si ei si se intreaba in ce rahat de tara au ajuns.Nu e un rahat de tara, e Romania cu necesitate de cursuri intensive de bun simt si simt civic.In rest suntem perfecti:destepti,frumosi si harnici.Dar nu in acelasi timp.Poti sa alegi doar doua.

 

 

Lasă un răspuns

