Comparatii


Am citit presa azi si nu pe aia cu Truica,Monica si alte de-astea.Am citit niste editoriale destul de bine ambalate, cat sa-ti atraga atentia.

Am avut o conversatie cu o prietena inca in Romania.Putea sa emigreze in State de acum  20 de ani.Adica cam pe cand era de varsta mea.Nu am intrebat-o niciodata de ce nu a facut-o, am intrebat-o de ce a ales sa ramana.Ca metoda de discutie am ales comparatia directa pe doua esantioane.Respectiv UK si Romania,  ca parca traiesc doua vieti in paralel.Mi-e dor de casa si prieteni , de locurile unde am crescut, dar pe de alta parte cand ma uit la portofel (mai exact la extrasul bancar) luna de luna imi apare un zambet tamp pe fata.Muncesc cu spor si am bani in cont cat sa-mi dea astia si o dobanda luna de luna.In exclusivitate ,economisirea aia din cartile de a zecea de economie,exista.

Recunosc ca aici nu prea ma trage sufletul sa ies prin crasme din doua motive :unu nu am cu cine ,doi e departe si nu am masina(inca).Deci partea de economisire exista si mai mult.

Faceam comparatie la nivel sociologic, ca intr-una din emisiunile televizate pe care am vazut-o cu ceva vreme in urma se punea in discutie intr-ajutorarea nefericitilor de pakistanezi, ca sa evite un viitor fenomen sociologic de emigrare ce au socotit ei  ca avea sa se intample peste 50 de ani, lucru care ar periclita evident bunastarea pe viitor al poporului britanic.Si pentru ca legea zice aici ca unu cu viza , care sta legal isi poate aduce neamurile (si cum astia au multe neamuri) au decis la unison sa restrictionez numarul de studenti straini care vin in tara.Pe moment pierd bani caruta,in viitor, castiga ca reduc fenomenul de imigrare deci numarul celor asistati este controlat.Asta  pana  nu va fi intrat Romania la liber cu viza de munca.

Astea sunt doua probleme pe care se chinuie cu greu sa le rezolve , ca sa tina cu dintii de drepturile omului dar cumva frumos si foarte diplomat sa-si protejeze tara si locuitorii cu locuri de munca , sa nu aiba fenomenul de munca la negru, sa reduca fenomenele antisociale(ca maimutele alea nu sunt foarte curate).

Si in Romania cu ce sa incepem:cu copii abandonati in spitale, munca la negru,evaziune fiscala,pensionari,salarii sub minimum de subzistenta, supra creditarea populatiei(lucru ce putea fi usor evitat ,dar deh lacomia)(aici mai deschid o paranteza si anume ca asa ne-au crescut si noua cifrele la nivelul de trai),spitalele fara apa calda,abandonul scolar,coruptie la cel mai inalt nivel, lipsa reglementarilor legale si imposibilitatea punerii in practica a celor noi, fenomenul de munca pana la epuizare, stresul la cote maxime la mai mult de 90% din populatie,lipsa de locuinte pentru tineri?

Am senzatia ca aceasta entitate numita stat care ar trebui sa te protejeze, nu face nimic mai mult decat sa traiasca la fel ca si populatia la limita subzistentei.E o jungla din care scapa cine poate si cum poate.

M-as intoarce cu mare drag in Romania ,dar numa’ cand nu o sa mai vad copii cersind la semafor, cand nu o sa mai vad batrani in strada murind de foame, cand o sa vad tineri iesind in oras sa zambeasca si sa se distreze nu sa discute in sedinte repetate de psihoterapie problemele de zi cu zi.Vreau sa merg in Romania pe strada si sa vad oameni zambind, nu capete plecate.Vreau sa ma intorc in Bucuresti si sa vad studenti straini venind la noi la studii pe bani grei.

Imi doresc ca Romania sa fie tara pe care mi-o aduc aminte cu sange de latin, sa nu ne mai lasam calcati in picioare de jigodii.Imi doresc sa avem la Bruxelles nume sonore, care sa faca diferneta, imi doresc sa pot spune din nou cu mandrie ca sunt romanca.

Pana una alta, imi ascund pasaportul in aeroport sub tichetul de imbarcare.

Lasă un răspuns

