„Voluntari”


Am ascultat-o pe Madalina Manole,am mancat un borcan de finetti,am scris despre cele mai recente intamplari…ce-ar mai fi de zis?

Sunt Zen,sunt Zen pentru ca m-am obisnuit sa fiu asa,insa m-a mancat undeva sa deschid iarasi ziarele online.In loc sa-mi vad de Allan Pease si teoriile mele comportamentale,dau de minunatul titlu care umple ziarele :Moni si tarfele lui Iri.Parerea mea ?Nu exista nici o diferenta intre cele 3,toate o apa si-un pamant.Se „bestializeaza”(cel mai nou cuvant,inventat de mine) in declaratii…si au umplut saptamana trecuta ziarele.Off sunt in urma rau cu mondenitatile astea.De ce revin?

Pentru ca tara arde si baba se piaptana.Desi se simte o reabilitare a  economiei, guvernul ia masuri drastice,a murit bunica Romaniei, politistii au facut greva, la fel si profesorii(noroc ca ce-i care m-au educat pe mine sunt pensionari deja),copii se violeaza intre ei,televiziunea la fel de plictisitoare..

Ce ma doare?Ma doare ca oamenii nu-si vad interesul.Nu incearca mai mult decat pot,nu forteaza un pic.E mai simplu sa te uiti la stiri ..si sa plangi ca ti-a taiat statul pensia sau salariul.Dar pe cati i-ati auzit, ca mai fac si altceva?

Ma gandesc ca totusi exista tot felul de joburi part-time.Stiu ca e usor de zis,greu pentru unii sa mai faca si altceva.

Ce-ati zice totusi de niste munca voluntara?Cand ati fost ultima oara sa donati sange,sau haine,sau doar intr-o vizita la o casa de copii?Cand ati plantat ultima oara o floricica la colt de strada?

Cand ati fost ultima oara intr-un azil de batrani?De cate ori v-ati gandit ca sunt unii mai putini norocosi ca voi?Ca sunt unii pe care nu-i puteti ajuta cu bani,dar ii puteti ajuta cu simpla prezenta?

Cand ati organizat ultima oara strangere de cadouri pentru copii fara posibilitati?

Cand ati ajutat ultima oara pe cineva ?Fara nici un fel de asteptari,fara nici un fel de recompensa?(eu chiar azi la coada la supermarket,cu niste mana de lucru ca sa puna cumparaturile in pungi;i-a cazut fata la propriu cand m-a auzit:Dati-mi voie sa va ajut)

Ei vedeti?De-aia nu functioneaza tara asta. Ca suntem egoisti.Si nu ne gandim decat la noi.Macar Ion vroia pamant sa-l munceasca el, acum vrem pamant sa-l munceasca altii.

Iata un link cu ONG-uri-poate va faceti ceva timp, ca sa nu mai aiba State rating:

http://www.cdep.ro/informatii_publice/ong.chest_aprobate?par=1

Lasă un răspuns

