Gramatica,mama ei…de gramatica


Am cateva probleme legate de gramatica limbii romane si anume folosirea incorecta a pronumelui relativ care.

Ati auzit expresii de genul:

„Cartea care am citit-o?”Ei bine nu este corect oameni buni.Se zice cartea pe care am citit-o,masina pe care am cumparat-o etc.

„Care”, singur ,fara prepozitie se foloseste atunci cand ne referim la persoana ce desfasoara actiunea.De ex:Baiatul care aduce apa.

Nu stiu daca am fost eu foarte explicita ,insa am mai scapat de un pitic.

Si o glumita:

La ora de gramatică, se analizează propoziţia „Iată, vaca are coadă”. Cum analizeaza Bulă:
– Iată este subiect pentru că este scris cu literă mare şi este început de propoziţie. Vaca este atribut pentru că aşa îi zice mama fiicei ei. Are este conjuncţie pentru că leagă cuvîntul vacă de coadă. Coada este predicat pentru că se mişcă.”

1 comentariu

  1. Flash said,

    23 Iunie 2010 la 16:59

    Sa trimiti link-ul articolului si catre primarul care este!
    Nu-l va ajuta sa-si remedieze erorile gramaticale (articolul necesita un nivel intelectual ridicat) dar macar va fi fericit ca a mai primit ceva gratis.


Lasă un răspuns

