Nume si prenume


Initial am vrut sa ma documentez un pic pentru acest post,insa nu prea am avut timp,dar ca sa nu-mi uit ideea si sa-mi pierd inspiratia o sa va scriu despre ceva ce ma amuza teribil :si anume numele la romani.

Parintii nostri adica generatia veche nu prea aveau obiceiul sa se informeze despre semnificatia numelor ,insa asta e o alta poveste,motiv pentru care efectul a fost😮 groaza de vasilici,gheorghe,ioni,marii,andreie ,Ionute,

etc..Stau si ma gandesc de multe ori cand aud un nume de genul,ce naiba a fost in capul alora cand au pus numele copilului asa:Ex nu mi-as numi niciodata copilul Vasile sau Vasilica .Stiu ca sunt nume tipic romanesti insa totusi,va imaginati cum suna Dna Avocat Vasilica Gheorghe?

Ma rog insa generatia noastra este frustrata de acest efect si iata ca apar:in loc de Ion-John,in loc de Vasile-Vasy,in loc de Marioara-Mary,in loc de Nicu-Niki.Fratilor,  daca sunteti nemultumiti de numele de botez ,credeti-ma pe cuvant ca vi-l puteti schimba oricand sau va puteti aduaga inca unul ,nu e nevoie sa ne americanim.

Pe de alta parte mai sunt si aia care cred ca au un copil special si atunci gasim nume precum-Julio,Mario(asta e in loc de Marin?),Eolia(parca am auzit odata-cine ar vrea sa o cheme asa?) si sa nu mai spunem de Beckami,Mercedes si alte alea.

Da, eu am avut noroc si stiu ce o sa spuneti ca si numele blogului meu e schimbat(insa al meu are simbolistica,sac,sac) si nu am sa va spun de ce.Cine stie ,cunoaste raspunsul si nu o sa mai intrebe.

Un weekend bestial va doresc ,abia astept sa revin cu documentatia completa sa radem un pic.

4 comentarii

  1. Anonimul said,

    22 Mai 2010 la 07:56

    Foarte slabut postul, suna mai degraba a barfa pe marginea santului.In primul rand nu mi se pare nimic amuzant,nici nu trebuia sa te documentezi,doar putini mai multi neuoni pusi la munca pt a realiza si te citez „Parintii nostri adica generatia veche nu prea aveau obiceiul sa se informeze despre semnificatia numelor ,insa asta e o alta poveste,motiv pentru care efectul a fost😮 groaza de vasilici,gheorghe,ioni,marii,andreie ,Ionute,”
    Pai domnisoara draga sper ca stii, romanii apartin in jur de 80 de procente releigiei ortodoxe iar acele nume apartin in primul rand unor sfinti,DECI PARINTII NOSTRI ERAU INFORMATI,vroiau ca acel copil sa isi sarbatoreasca si oonomastica, sper ca ai auzit de Sf Gheorghe, de Fecioara Maria,de Sf Ion…iar frustarea generatiei noastre nu vine pt ca x se numeste Ion…ci pt ca sunt promovate nonvalorile.As fi apreciat foarte mult daca ai fi incurajat numele traditionale romanesti sa vii cu o etimologie a numelui respectiv, sa radem este foarte simplu…asta putem face toti.O zi dementiala…

    • maddellinne said,

      23 Mai 2010 la 11:58

      Ai dreptate,asta incercam sa spun mai jos,(vezi bekhami si mercedese).Hai sa ne numim copii dupa simbolistica,numai ca de-aia exista carti de nume cu etimologie si semnificatii,nu este datoria mea sa le explic.Pe de alta parte eu nu barfesc pe marginea santulu,i ci observ;observ ca oamenii nu se gandesc cand pun numele copiilor lor.Observ ca oamenii sunt frustrati de numele lor.Daca pe tine ,te cheama Vasile in acte ,de ce te prezinti ca Vasy?asta nu denota,subcultura?Oricum ,ideea acestui blog si a acestor posturi este sa fac caterinca de tot ceea ce este non valoric in tara asta.Inclusiv vasilici cu pseudonime si simone senzuale.

  2. Anonimul said,

    23 Mai 2010 la 14:40

    Deja daca vorbim de bekhami si mercedese alunecam intr-un alt taram, acolo unde cultura nu exista iar pt ei acest termen este valabil, asa cum ar fi o inatlnire de gradul 3, intre mine si un extraterestru,iar despre acei Vasilasi care se prezinta Vasy sunt o categorie aparte de indivizi complexati si plini de frustrari, incercand o americanizare fortata, un fel de ambalaj frumos colorant ascunzand un produs expirat, din pacate orizontul lor este limitat…am intalnit si eu destui Ioni transformati in Johny…pe curand…o sa-ti mai citesc postarile…


Lasă un răspuns

