Despre imaginea de sine


A trecut ceva vreme de cand nu am scris si se pare ca acum am un exces de zel.E sambata ,e liniste si mi-am mai limpezit gandurile.

Ca si noutate m-am vopsit din nou blonda…eram mai satena, acum sunt iarasi blonda.O sa va intrebati ce relevanta are?Va spun eu si incet ,incet o sa va dati seama ca traim intr-o societate ipocrita,ce pune accent pe aspect fizic si eticheta de sub haine.

Atitudine:

ATITÚDINE, atitudini, s.f. 1. Ținută sau poziție a corpului. 2. Fel de a fi sau de a se comporta (reprezentând adesea o anumită concepție); comportare. * Expr. A lua atitudine = ași manifesta poziția, ași afirma (cu hotărâre) punctul de vedere. Din it. attitudine, fr. attitude.

Sursa : DEX ’98

Asta ca sa stabilim de la inceput notiunea.

Ati vazut vreodata cum se schimba atitudinea unui vanzator in functie de felul in care esti imbracat?Test:se ia una bucata blonda(eu ,adica) si se trimite la shopping-respectiv Baneasa Mall-marti seara ora 19:00,imbracata business.

Intru in cateva magazine ,probez si plec.atitudinea vanzatorilor-foarte draguti, foarte amabili si la plecare ma roaga sa mai trec pe la ei ca poate o sa gasesc ceva.

Test 2:se ia aceeasi bucata blonda-se trimite la shopping respectiv tot Baneasa Mall-joi seara ora 19:00,imbracata casual(jeansi,pantofi sport )-probez pantofi de-mi vine rau. caut o anumita pereche de pantofi pe care sa-i asortez la o anumita rochie-ghinion nu gasesc si plec-atitudinea vanzatorilor?Cea cu care suntem deja obisnuiti,fata lunga,bot trist,mai ca ma injurau ca nu am cumparat.

Ceea ce vreau sa spun de fapt este ca prin acest tip de comportament invatam fara sa vrem ca daca ne imbracam bine suntem bagati in seama,vanzatorii sunt mai bine voitori,oamenii de langa noi ne vorbesc mai frumos,suntem mai bagati in seama.

Adica incepem sa reducem din ceea ce suntem noi cu adevarat ,la haine,ceasul de la mana si pantofii din picioare.deci respectul de sine si ceea ce suntem cu adevarat se reduce la imagine. 

Nu ma intelgeti gresit nu spun ca nu conteaza aspectul,insa acesta ar trebui sa fie ingrijit.Atat.Parul curat,hainele curate,pantofii stersi,unghiile ingijite.

Lasă un răspuns

